Rekrytering till Qleano

Ut ur bubblan och rakt in i verkligheten igen.

Vi har drivit Qleano, i olika former, sedan 2011. Det tog ett par år för oss att inse vad vi gör bäst och hur vi på bästa sätt kan bidra till att driva utveckling i städbranschen. Allt började med den traditionella städlådan innan vi sadlade om (pivoterade för att vara lite buzzwordig) till att jobba med den affärsmodell vi utgår från idag.

Enkelt sagt jobbar vi med ca 60 fristående städbolag, många väldigt små bolag, och tillsammans med dessa aktörer utmanar vi de större aktörerna. På vårt kontor är vi ca åtta personer och har funktioner som marknad, sälj, support, ekonomi, teknik och projektledning.

För vår del finns inget självändamål att växa med fler anställda, snarare tvärtom. Vi vill ha ett litet tight team bestående av personer som vill använda sina skills, erfarenhet och kompetens för att bidra till att hjälpa små- eller mikroföretag att växa. Konsekvensen av att gå framåt med ett litet team blir att vi kan bygga en familjär stämning, alla i bolaget får en viktig och central del i vår framgång, vi kan hålla korta beslutsvägar och röra oss snabbt framåt, eller åt sidan, om det behövs.

Att anställa är oftast inte svårt. Att anställa rätt tycker jag är en av de svåraste sakerna med att driva och bygga bolag. Det är så många saker som ska stämma. Värdegrund, erfarenhet, färdigheter, intressen är några beståndsdelar. Andra saker att ta hänsyn till är att se till vad vi har för team idag och vad vi behöver komplettera med för personlighetstyper, erfarenhet och bakgrund. Kulturkomplettering snarare än kulturmatchning. Rätt person kan verkligen göra all skillnad, liksom att fel person kan åstadkomma samma sak åt fel håll.

Vi driver idag mycket trafik via olika kanaler online men redan idag har vi ett antal spännande samarbeten med andra bolag där vi, tillsammans, byggt upp affärsflöden och processer som skänker värde till deras erbjudande mot slutkunden. Det här är ett område vi verkligen vill skala upp och vi vill därför hitta en superstar som vill och kan vara med och bygga upp det här affärsområdet tillsammans med oss.

Så, om du känner någon eller själv tycker att det låter peppande så tycker jag definitivt att du ska ansöka.

Klicka här för mer information om tjänsten som Account Manager Partnerships.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

tjugo + 18 =